Aquí et porto en exclusiva el nou Zelda pendent d’anunciar per a la Nintendo Switch! Durà com a títol “Ancient Stone Tablets”, i tractarà de recuperar les primeres tablets que van sortir al mercat, en concret d’Apple, com la següent:

ancient-stone-tablet
Ja m’estic passant amb la brometa, crec

 

Fora conyes!! Avui et parlaré d’un joc que potser no coneixies, igual que jo no el coneixia fins que vaig llegir sobre ell! (quina absurditat de frase). Però primer deixa’m posar-te en situació.

Satellaview

Allà al Japó, a l’any 1995, va sortir per a la la Super Famicom un afegit anomenat SatellaView. Aquest catxarru era un mòdem que es connectava via satèl·lit a la emissora St. Giga. Amb antena parabòlica i tot això, ja saps.

super_famicom_satellaview

Nintendo va comprar un 20% d’aquesta emissora per a obtenir els drets d’emetre durant un període limitat, diàriament. Com a moviment estratègic i per a guanyar popularitat, també va negociar amb Microsoft per a tenir el servei MSN al sistema.

Enlloc de retransmetre pel·lícules, sèries, o en el cas de St. Giga, música, el que feia Nintendo era transmetre jocs, demos, cheats, etc.

satellaview_system
Repeteix amb mi: uaaaau

 

Sembla que una de les gràcies de l’assuntu era una cosa anomenada SoundLink broadcasts. Aquest concepte combinava la capacitat de descarregar software amb el streaming de ràdio per satèl·lit, per a crear una experiència en la que els jugadors podien jugar a un joc descarregat al moment. En aquests, l’àudio es retransmetia en directe, amb comentaristes parlant sobre el desenvolupament del joc, i música del mateix joc però potser en versió orquestrada i qualitat CD, per exemple. Aquesta emissió corria a càrrec de St. Giga, sembla que Nintendo no hi ficava gaire mà (perquè els experts òbviament eren els de l’emissora).

stgiga
Una de les sessions que comentem amb staff de St. Giga

 

Bé, ara que parlem del SoundLink, deixa’m enllaçar el tema amb el principal joc que va fer ús d’aquesta tecnologia, i del qual volia parlar inicialment en aquesta entrada:

The Legend of Zelda: Stone Ancient Tablets

Oh si amics, tots coneixem el famosíssim A Link to the Past, dels millors jocs de SNES, no cal ni que segueixi. Però si et dic BS Zelda no Densetsu: Inishie no Sekiban, et quedes guenyo, oi? Just el que volia!

ast_title

Abans de continuar, vull aclarir que aquest no és el primer Zelda que van treure per a la plataforma SatellaView. El primer va ser el BS Zelda no Densetsu, una mena de remake del Zelda original de NES. Però vull parlar del segon perquè recentment se n’ha completat l’emulació correcta amb àudio ‘en streaming’ com als noranta i tal.

Com ja he mencionat per allà dalt, aquests jocs es retransmetien ‘en directe’, unes hores determinades. El joc està dividit en quatre capítols, el que es tradueix en quatre broadcasts diferenciats, cada un d’ells va durar una hora, contant cutscenes (intros i tal). Sembla que si contem exclusivament el gameplay, el joc sencer dura una hora.

j5
Dates de la primera emissió de l’AST (una hora cada una)

 

Si em coneixes sabràs que parlo molt de jocs blabla però mai els jugo realment, així que no sé dir-te molt bé de què va aquest xD Per a fer la següent secció de l’article l’he jugat una estona i és quasi pastat al ALTTP, tot i que si ets un fanboy mullaràs les calcetes apreciant les diferències. El motor és el mateix que el de l’ALTTP (òbviament), amb algunes millores. Sembla que cadascun dels 4 ‘episodis’ tenia com a missió trobar un tros de tablet d’aquesta tan vella, i segurament al final les ajuntes i et cases amb la tablet complerta, o una cosa així. Ja m’ho explicaràs si el jugues. Què? Que no el pots jugar, perquè l’any 97 et queda una mica lluny? Que no pots viatjar en el temps i, a més, no saps japonès? Enllacem.

Com jugar avui dia al TLOZ:AST

Seré molt esquemàtic i directe per a evitar possibles errors. Si tens cap problema, escriu-nos un comentari a l’entrada mateix!

higan

La ROM de cadascun dels 4 broadcasts està disponible per a descarregar, traduïda a l’anglès, i completament jugable a qualsevol emulador. Però això no té gaire gràcia, es perd quasi tota l’essència, el SoundLink. Per això aquest joc ha sigut noticia en les últimes setmanes, un grup d’humans ha creat uns àudios amb comentaris (en anglès!), fent servir la música que s’emetia originalment durant els broadcasts, preparats per a ser jugats juntament amb el joc. ‘Xaxi! Jon, com es fa???’ Espera, espera. Has de saber que aquesta experiència és només compatible amb emuladors de PC, i ben pocs. Bé, també és compatible amb el SD2snes. Si el tens, felicitats, però no ho cobriré en aquest tutorial xD

Jo he triat l’emulador Higan, que està prou bé, tot i que és un xic paranoia afegir-hi jocs. Si et sembla bé jugar-hi al PC amb Windows, segueix aquests passets a lo robot:

  1. Descarrega l’emulador de SNES Higan d’aquí (tria el que diu Windows binary)
  2. Descomprimeix el fitxer descarregat on vulguis (però queda’t amb la destinació). Per a l’exemple direm que és a C:\Higan\
  3. Descarrega aquest fitxer. Són els fitxers de la ROM ja preparats per a funcionar amb Higan+audio orquestrat, i algun fitxeret més que necessitarem. Descomprimeix-lo també on vulguis. Per a l’exemple direm que és a C:\ROMs\
  4. Obre aquest enllaç, hauries de veure quatre fitxers anomenats w1_orig.zip,  w2_orig.zip, w3_orig.zip i w4_orig.zip. Descarrega’ls tots per exemple a C:\ROMS\. Tingues en compte que cadascun ocupa uns 750MB. Si només vols provar el joc com a curiositat i no passar-te’l, baixa el primer i ja està xD Nota: si aquests fitxers no es trobessin disponibles, m’ho dius i te’ls aconsegueixo (molt dealer això)

Ara ja tens tots els fitxers necessaris, nem a lo complicat:

  1. Obre l’emulador Higan, l’executable hauria de ser, segons l’exemple que he posat, a C:\Higan\higan.exe (la icona és com la imatge rosa/vermell de dalt)
  2. Fes clic a Library, i després a “Import ROM Files”. A la finestra que s’obre, busca la primera de les ROMs que has descomprimit a l’anterior pas 3 (anomenada bszelda_ast1_msu1.msc). Fes clic a “Import…”. Veuràs un missatge que diu “Import completed successfully”.
  3. Tanca la finestreta d’importació, i també l’emulador xD
  4. Obre’t dos finestres de l’explorador de Windows: en una d’elles vés a C:\ROMS\ on has baixat els fitxers w1_orig.zip etc. i en l’altra has d’obrir la carpeta Emulation que es troba dins de la teva carpeta d’usuari. Per exemple, si el meu usuari de Windows és Jon, aquesta carpeta es troba a C:\Usuaris\Jon\Emulation\Super Famicom\. Dins d’aquesta última, n’hi ha d’haver una que es digui com la ROM que has importat al segon pas 2. És a dir, “bszelda_ast1_msu1.sfc”. Obre la carpeta.
  5. Ara has de copiar el fitxer C:\ROMs\compatibility_files\w1\manifest.bml a la carpeta que tens oberta a l’altra banda.
  6. Recordes que has baixat els fitxers totxos w1_orig.zip, etc? Doncs aquest que acabo d’esmentar l’has d’obrir, i descomprimir tot el seu contingut a la mateixa carpeta on has copiat el manifest.bml
  7. Com a resultat d’aquests últims 6 pasos, has de tenir això:
    1. files
  8. Tanca finestres, i torna a obrir l’emulador. Abans d’obrir el joc, potser vulguis configurar el mando, si en tens, anant a Settings – Configuration – Input. Al primer desplegable tria Super Famicom i ja pots customitzar els controls. També has d’anar a la pestanya Advanced i triar com a “Audio”, el XAudio2. Tanca la finestra.
  9. Menú Library – Super Famicom. Doble click a sobre de “bszelda_ast1_msu1.sfc”. Prem F11 per passar a pantalla complerta.

Si tot ha anat bé, hauria de començar l’emulació i has de veure el logo de St Giga en ‘vídeo’, i començar el joc amb un àudio completament diferent del que seria el d’un joc de SNES (orquestral, amb veus humanes per sobre comentant la jugada).

Si et prens seriosament el joc, i vols conservar la teva partida entre ‘episodis’, para l’orella:

Un cop t’hagis passat el ast1 (la primera part de les quatre, per entendre’ns), torna a fer tot el procediment per a importar al Higan la segona part. O sigui enlloc de triar “bszelda_ast1_msu1.smc”, tria “bszelda_ast2_msu1.smc”, i com a fitxers totxos i manifest.bml, tria els correctes del segon episodi.

Ara la part ‘complicada’. La teva partida del ast1, es guarda a (per exemple) C:\Usuaris\Jon\Emulation\Super Famicom\bszelda_ast1_msu1.sfc\save.ram. Aquest fitxeret save.ram és el que has de copiar a la carpeta del recentment importat bszelda_ast2_msu1.sfc, sobreescrivint el fitxer que ja hi hagi. D’aquesta manera, quan comencis la segona part del joc, reconeixerà el progrés que hagis fet fins el moment. I el mateix hauràs de fer amb els episodis 3 i 4!!

Espero que hagi quedat prou clar, i sinó et prego que m’ho diguis per a corregir-ho!

 

Bé, m’he posat tan tècnic que el meu cervell s’ha assecat una mica i no sé què més afegir. Com a resum, crec que és una cosa interessant de provar, com a experiència que mai vam viure a aquestes terres, i que era prou peculiar. I més tenint en compte el gran treball que han fet aquesta gent creant els àudios intentant recrear l’experiència original de fa quasi 20 anys!

Salut!

ast3
Algun llest ha fet una repro xul·la del joc, a saber com ha fotut les 4 roms en un cartutx

 

diogenes
Algú ven això a eBay per 500$, i he pillat la foto. Vist així fan ganes de comprar-ho, eh?? Diogenes who?

 

Fonts: aquesta, aquesta i aquesta

Comments

  1. Collonut Jon!! Sens dubte t’ho has currat nano, sobretot la part tècnica XD. No n’havia sentit parlar gaire del Satellaview i no tenia ni idea de que era. Ara, a part de que ja sé per a que servía, també sé que aquella bogeria de la dècada dels 90 va donar inclòs per a fer AÇÒ, una experiència de joc tan original i única.
    Felicitats!

Deixa un comentari